Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

błąd przepustnicy? ECU? czy coś innego? gaśnie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • błąd przepustnicy? ECU? czy coś innego? gaśnie

    Widze kolego że masz podobną konfiguracje jak ja (silnik, wyposażenie etc.).

    Napisz proszę parę zdań jak sie sprawuje silnik. Czy dane techniczne są podobne jak w opisach skody? Przyspieszenie etc.

    Mam teraz Volvo S40 D3, tez ma 150 km ale z tego co wynika z danych technicznych ma przyspieszenie o ponad sekundę dłużej do 100 niż Octavia. Dlatego tez się zastanawiam czy dane są przekłamane czy faktycznie będę widział różnice na +

  • #2
    błąd przepustnicy? ECU? czy coś innego? gaśnie

    Witam! Przeszukałem forum, ale nie znalazłem odpowiedzi.
    Posiadam Octavie 1.6 benzyna 99r.
    Podczas odpalenia zauważalne są nierówne obroty silnika, ale to tylko chwile po rozruchu.
    Po wstępnym rozgrzaniu silnika i przejechaniu parunastu kilometrów zapalają się kolejno kontrolki ABS, Airbag, poziomu płynu hamulcowego.
    Wtedy zauważalny jest również spadek mocy, światła przygasają, wariuje wskaźnik prędkościomierza. Na chwile pomaga przygazowanie.
    Po czym zapala się cała choinka kontrolek i auto gaśnie, na dobre.
    Nie możliwe jest ponowne odpalenie. Nie działa nawet rozrusznik.
    Udaje się to tylko przy użyciu kabli lub drugiego akumulatora. Coś - odcina, gubi, przestaje ładować prąd.
    Po wizycie w serwisie wykryto 3 błędy w komputerze:
    Throttle idle regulator switch
    Engine ECU signal blocked
    Throttle element. (throttle house)

    Czy przepustnica może być odpowiedzialna za wyładowanie, nieładowanie akumulatora i te wszystkie symptomy poprzedzające zgaśnięcie?
    Jak na razie wymieniłem alternator, kable zasilania, świece wraz z tzw. fajkami.
    Proszę o pomoc w tej kwestii gdyż pracuję za granicą i zależy mi na trafnej opinii.
    Z góry dziękuję!!!

    Komentarz


    • #3
      Ladowania nie ma, to sie robia cyrki ze wszystkim innym. To wlasnie ABS i poduchy maja byc wylaczone pierwsze (czesto to one swieca przy odpalaniu na slabym akumulatorze).

      Wiec ja bym szukal przyczyny w alternatorze, moze jego sprzegielku, a dopiero potem martwil sie przepustnica (to czesty problem AEE).

      2 blad to pewnie wylaczony silnik przez immo. Tez moze to byc kwestia problemow z pradem, albo braku styku w tej wtyczce obraczki immo pod stacyjka.
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Maicroft
        Ladowania nie ma, to sie robia cyrki ze wszystkim innym. To wlasnie ABS i poduchy maja byc wylaczone pierwsze (czesto to one swieca przy odpalaniu na slabym akumulatorze).

        Wiec ja bym szukal przyczyny w alternatorze, moze jego sprzegielku, a dopiero potem martwil sie przepustnica (to czesty problem AEE).

        2 blad to pewnie wylaczony silnik przez immo. Tez moze to byc kwestia problemow z pradem, albo braku styku w tej wtyczce obraczki immo pod stacyjka.
        Alternator w sumie jest nowy i jak sprawdzano w warsztacie zaraz po jego zamontowaniu ładuje ok, ale z immo jest coś na rzeczy. Muszę pare razy kluczykiem przekręcić w stacyjce zanim immo się rozbroi. tylko czemu miałby wyłączać silnik po przejechaniu parunastu kilometrów. czytałem o regulatorze napięcia i cewce zapłonu - czy to się może z tym łączyć?

        [ Dodano: Nie 27 Paź, 13 11:11 ]
        no i wyjaśniło się, serwis Toyoty chciał wymienić przepustnicę i komputer na szczęście nie dałem sie wpuścić w maliny i kolejny elektryk stwierdził, że to ewidentnie wina alternatora. pomimo, że był nowy okazał się niesprawny, a w warsztacie, który jako pierwszy go montował najwidoczniej go nie sprawdzili po zamontowaniu przyjmując, że jeśli coś jest nowe to na pewno sprawne

        Komentarz

        POWRÓT NA GÓRĘ
        Pracuję...
        X